És la teva primera visita?

Àrees d’actuació

Periodòncia

La periodòncia és l’especialitat mèdico-odontològica que tracta les malalties que afecten els teixits que suporten la dent: geniva, arrel, lligament periodontal i òs. Normalment la inflamació de genives es produeix per l’acumulació de placa bacteriana i tosca. Quan la infecció es produeix a la línia de la geniva l’anomenem gingivitis; quan aquesta avança i afecta a la part més interior l’anomenem periodontitis.

Periodoncia Clinica Dental Gisbert

La neteja dental que duem a terme diàriament a casa manté les dents netes però no elimina la tosca acumulada. La profilaxis o neteja dental professional amb l'ús d'ultrasons permet l'eliminació de la tosca i els bacteris que hi habiten.

Una insuficient higiene bucodental és la principal causa de la gingivitis i periodontitis. Freqüentment tenim tosca que no detectem i només una neteja professional pot eliminar.

Tens inflamació de genives?

Segons la Societat Espanyola de Periodòncia i Osteointegració, la gingivitis i la periodontitis són les malalties bucodentals més comuns en adults.

Com ho pot detectar el pacient?

• Sagnat de genives al raspallar-se
  • Modificació de l'alçada de la geniva (es pot veure l'arrel)
  • Sensibilitat (a l'aire o bevent líquids freds o calents)
  • Mal alè
  • Mobilitat de les dents (fases avançades)

En ocasions, la inflamació de genives o gingivitis també pot tenir com a factors etiològics determinades malalties sistèmiques, el tabac, determinats fàrmacs, estrès i canvis hormonals. Tot i que la majoria de vegades és causada per una higiene oral insuficient.

Per tal de mantenir una correcta higiene bucodental i evitar la inflamació de genives i sagnat, recomanem que es dugui a terme una revisió com a mínim un cop l’any i efectuar una neteja dental professional si cal .

Quan és necessària una cirurgia periodontal?

La periodontitis es desenvolupa quan la infecció ha avançat fins la part més interior de les genives i afecta l’estructura que dona suport a la dent (arrel, òs i lligament periodontal).

En tota periodontitis és necessari efectuar neteja de l’interior de les genives a través del que anomenem raspat i allisat radicular (eliminació de la tosca aferrada a l'arrel i allisat de la seva superfície per a permetre l'adhesió de la geniva).

Quan l'afectació és profunda sabem que caldrà cirurgia, el raspat i allisat previ millorarà la situació bacteriana i inflamatòria de la zona però serà la cirurgia la que ens permetrà solucionar el problema de forma realment efectiva.

A la Clínica Dental Gisbert utilitzem tècniques de cirurgia mínimament invasives amb la qual minimitzem les incisions quirúrgiques i afavorim una recuperació més ràpida i amb menys molèsties.

En què et podem ajudar?

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar si vostè és un visitant humà i prevenir enviaments d'spam automatitzat.

Troba'ns

Telèfon:

Direcció:

Pl. de la Llibertat,
4 principal, 2a
43201 Reus

Horari: (de dilluns a divendres)

Matins
de 9:00 a 14:00h.
*Dimecres fins a les 15:00h.

Tardes
de 16:00 a 19:00h.
*Dimarts i dijous fins a les 20:00h.