Endodòncia

L ’endodòncia és el tractament dental utilitzat per eliminar la infecció de la polpa dental, que és la part més interior de la dent. La majoria de casos la infecció de la polpa és causada per una càries avançada o per un accident i pot provocar un fort dolor a la zona, així com inflamacions o fins i tot febre. Quan detectem aquesta malaltia dental és necessari realitzar una endodòncia per tal d’evitar que la infecció s’estengui i salvar la dent.

L’endodòncia és el tractament per solucionar una infecció de la polpa més respectuós amb la dent, ja que permet salvar la peça natural del pacient.

En què consisteix el tractament d’endodòncia?

L’endodòncia és el tractament que s’utilitza per eliminar la infecció de la polpa i mantenir la dent sana. Durant el seu procediment, retirem els teixits afectats, netegem la cavitat i aquesta es torna a omplir amb un material plàstic. Finalment recontruim la dent amb l’ajuda d’un pern i valorem si cal una corona.

El mètode és indolor i les molèsties postoperatòries són inexistents o mínimes.

Per què realitzar una endodòncia? Hi ha altres solucions?

El tractament d’endodòncia és una solució mínimament invasiva, és a dir, respecta i conserva les estructures dentals sanes

Una altra solució és extreure la dent i col·locar una pròtesi al seu lloc, però és un tractament que només recomanem en el cas que la dent natural estigui molt deteriorada i no sigui possible salvar-la. A la Clínica Dental Dr. Gisbert som partidaris de salvar i mantenir la dent natural sempre que sigui possible, ja que no hi ha cap altra peça millor que la del propi pacient.