La càries dental és una malaltia que tots coneixem de prop, sigui perquè la patim nosaltres, sigui perquè la pateix algú en la nostra família. Però, ja sabem tot el que n’hem de saber?

1. Què és la càries dental?
La càries dental és una malaltia d’origen infecciós, que no cura espontàniament, sinó que va fent malbé la dent.

2. Quanta gent pateix de càries?
La càries dental és actualment la malaltia infecciosa més freqüent en la humanitat. A Catalunya un 30% dels nens de 6 anys i el 47% de 12 anys pateixen de càries dental.

3. Per què es produeix?
La càries dental es produeix quan coincideixen 3 factors alhora:

FACTORS DIETÈTICS (Consum excessiu de SUCRES REFINATS) + FACTORS BACTERIANS (BACTERIS presents a la boca) + FACTORS INDIVIDUALS (Resistència de la DENT)

Dins la nostra boca hi ha gran quantitat de bacteris, que hi viuen habitualment. Quan mengem massa aliments que contenen sucres refinats (sacarosa), els bacteris els prenen com a aliment i els descomponen produint àcids, que ataquen l’esmalt de les dents. A més aquests bacteris donen lloc a la formació de substàncies enganxoses que no es desfan amb la saliva i s’enganxen a la superfície de l’esmalt i formen l’anomenada “placa bacteriana”, que protegeix els bacteris i contribueix, per tant, a l’aparició de la càries. La major o menor resistència de les dents a la càries depèn de factors individuals:

-La composició i estructura de l’esmalt dentari
-La composició de la saliva
-La disposició de les peces en l’arcada dentària i la presència o l’absència de maloclusions.

Continua llegint a: Nacio Digital